Dieta w zapaleniu woreczka żółciowego i kamicy żółciowej.
 Oceń wpis
   

Czy wiesz, że co czwarta osoba ma kamienie żółciowe, których dolegliwości odczuwa 15 - 20% pacjentów? Kamica dotyka częściej kobiety po czterdziestce. Inne czynniki ryzyka to nadmiar spożywanych tłuszczów nasyconych, słodyczy, niedobór błonnika w diecie, otyłość, stosowanie różnych diet odchudzających, wywołujących efekt jo-jo, choroba Crohna. Na kamice cierpią też kobiety, które wielokrotnie rodziły, kobiety stosujące pigułki antykoncepcyjne lub hormonalną terapię zastępczą.

Pęcherzyk żółciowy pozbywa się cholesterolu i bilirubiny oraz innych szkodliwych substancji uwalniając je do dróg żółciowych, a dalej do dwunastnicy. Nadmierne stężenie cholesterolu we krwi lub zastój żółci w pęcherzyku powoduje powstawanie kamieni. Małe kamyczki nie dają o sobie znać, większe mogą zaczopować przewody żółciowe powodując żółtaczkę, stan zapalny, ostry ból oraz wymioty.

Objawy zwykle pojawiają się po zjedzeniu tłustego posiłku lub żywności, na którą możesz być uczulony np. jajka. Częste zaparcia to również zwiększone ryzyko kamicy. Pamiętaj o błonniku, który pobudza perystaltykę jelit.

Jakich pokarmów unikać?

 

 

- Zastosuj dietę niskotłuszczową czyli zmniejsz spożycie tłuszczów zwierzęcych.

- Staraj się zjadać jak najwięcej produktów bogatych w błonnik, a unikać ubogich takich jak - białe pieczywo, ciastka, herbatniki, lody, budynie, gotowe dania mięsne.

- Jajka, wieprzowina, cebula, marynaty, ostre przyprawy, orzeszki ziemne, owoce cytrusowe i czasem kawa zwiększają podatność na kamicę.

- Czy wiesz, że co prawda jak na ironię, osoby pijące dużo kawy takiej prawdziwej nie bezkofeinowej są znacznie mniej narażone na powstawanie kamieni. Nie pij, proszę, kawy jeśli jesteś na nią uczulony.

 

 

Pokarmy zalecane.

 

 

- BARDZO WAŻNE! Pij dużo wody. Dzienna dawka to 30 - 40 ml. na kilogram masy ciała. Czy tyle wody wypijasz? Ale samej wody, nie herbaty, kawy czy zupy. Zapobiegniesz w ten sposób zagęszczeniu żółci.

- Zjedzenie czasem odrobinę jagnięciny z dodatkiem brązowego ryżu, zielonego groszku, gruszek i brokułów nie powinna Ci zaszkodzić. Przyznam Ci się również, że ja bardzo ale to bardzo rzadko zjadam mięso.

- Dobrze byłoby założyć dzienniczek i zapisywać w nim produkty, które wywołały dolegliwość bólową w ciągu godziny po ich spożyciu.

- Dobroczynny wpływ na pęcherzyk mają buraki, karczochy, mniszek, fasola i inne warzywa strączkowe, siemię lniane, otręby owsiane.

- Często zjadaj pełnoziarniste pieczywo oraz makarony z mąki kukurydzianej, ryżowej i ziemniaczanej lub z soczewicy. Uwzględnij w swojej diecie również dużo sałatek i świeżych owoców.

- Jeśli jesteś "mlekolubny" zastąp mleko krowie  mlekiem sojowym lub ryżowym.

- Co prawda nie popieram picia alkoholu ale dobrze jest wypić sobie raz dzienne kieliszek białego wina ale tylko kieliszek. Pamiętaj, że być może jesteś kierowcą i możesz mieć kłopoty.

- Sałatki doprawiaj oliwą z pierwszego tłoczenia, olejem słonecznikowym i z orzechów włoskich - obfitują w nienasycone kwasy tłuszczowe, które moga rozpuścić kamienie.

 

 

Użyteczne wskazówki.

 

- Tej przykrej dolegliwości pęcherzyka żółciowego towarzyszy często nietolerancja pokarmowa. Zapraszam na indywidualne konsultacje, bądź udaj się do swojego dietetyka, który pomoże ustalić dietę. Powiem Ci, że według mnie istnieje tylko jeden sposób na zdrowie - równowaga kwasowo - zasadowa organizmu, ale o tym napiszę kiedy indziej.

- Zalecam oczyszczanie wątroby i pęcherzyka co najmniej dwa razy do roku. Tak jak generalne sprzątanie domu przed świętami.

 

Między 20000 a 2000 r p.n.e. w skład diety człowieka wchodziło około 225 rodzajów produktów. Obecnie 90% kalorii spożywanych przez współczesnych pochodzi z zaledwie 18 rodzajów żywności.

 

 

Komentarze (2)
Choroby układu trawiennego.... Gest One - naturalny progesteron.

Komentarze

2011-10-23 20:50:29 | 213.134.163.* | Pamela ENDS, Wrocław
CZEKOLADA. BŁĘDY IG. CZEKOLADA 70%. M. MONTIGNAC. [0]
ZOBACZ TEŻ TO: ♥♥♥♥♥

BH.210.
http://sandrarecho.pinger.pl/m/4490989

ENGLISH VERSION_______: http://www.instytutirl.com.pl/index9.php

Biologia, medycyna.
BH.210./BH.29./ + inne artykuły wg kolejności. skomentuj
2011-10-23 20:49:13 | 213.134.163.* | Pamela ENDS, Wrocław
DIETA. PROZDROWOTNE ODŻYWIANIE. BŁĘDY W IG. ♥♥♥♥♥ [0]
BH.301.
MOTTO: ŻYWIENIE RACJONALNE; wg: IRL KRAKÓW. *****

JA JEDNAK POLECAM I WSKAZUJĘ, NA NAUKOWĄ WIEDZĘ BIOLOGICZNĄ, ROZSĄDEK ORAZ
UMIAR:
Jemy niskotłuszczowo, 0% negatywnych TOKSYN, energetyczne węglowodany wyłącznie do
26% wzrostu, czyli tzw. NISKIE węglowodany.

POKARMY O WŁAŚCIWYM DOBORZE BIAŁEK, ORAZ CO NIEZMIERNIE ISTOTNE:
Nie zawierające toksyn spowalniających i zatruwających nasze organizmy. Tabele;
Dozwolone oraz Zakazane dopełniają właściwej identyfikacji prawd przyrodniczych.

TO WŁAŚNIE PRZY PROBLEMACH Z ODŻYWIANIEM, PRZY ZWALCZANIU OTYŁOŚCI, RÓWNIEŻ
CUKRZYCY TYPU 2:
Niezmiernie pomocne są tabele z produktami odpowiednio prozdrowotnie, odchudzająco
sklasyfikowanymi wg tzw. INDEKSU ŻYWIENIOWEGO, tj. IŻ produktu. Skuteczne i warto !!
Ostatnie słowo, co oczywiste należy zawsze do naszego lekarza rodzinnego.

KONKLUZJA finalna:
Ilość żywności należy bezwzględnie dostosować do trybu życia, czyli zapotrzebowania
energetycznego własnego organizmu. Najistotniejszym stabilizatorem wyrównywania
braków energii u człowieka jest bez wątpienia tzw. CHLEB typu KR-IRL. Wskazana jest
także zasadotwórcza cytryna ok. 2,5-4 sztuk/24h. Sok z cytryny neutralizuje kwasowość
soków trawiennych pustego żołądka zmniejszając łaknienie. *****

R E F L E K S J A:
INDEKS ŻYWIENIOWY, a; INDEKS GLIKEMICZNY, to dwa różne spojrzenia na realia
przyrodnicze.
IŻ; to identyfikacja ewolucyjnych dokonań przyrody, czyli sfera faktów. IG; to
wirtualne poglądy, dezinformacja, obłuda i biznes.

CHLEB TYPU KR-IRL, JEST W CHWILI OBECNEJ NAJBARDZIEJ WARTOŚCIOWYM PRODUKTEM
ŻYWIENIOWYM DLA CZŁOWIEKA NA PLANECIE ZIEMIA:
80% ENERGII (niskie węglowodany), antyotyłościowy (bardzo syci), antycukrzycowy
(poziom cukru do 26% wzrostu). W całych swoich dziejach LUDZKOŚĆ (7 MLD), nie
stworzyła dotąd tak wartościowego i biologicznie wzorcowego PRODUKTU ŻYWIENIOWEGO.

ZOBACZ TEŻ; CHLEB na OTYŁOŚĆ-IRL.
Książka, pt._______: PORADNIK ŻYWIENIOWY człowieka w XXI wieku. *****
Wydanie drugie: zaktualizowane i uzupełnione.
Skrót adresu strony w Internecie_______: INSTYTUTIRL
ADRES_______: http://www.instytutirl.com.pl/

BH.301.
ENGLISH VERSION_______: http://www.instytutirl.com.pl/index9.php

Biologia, medycyna. skomentuj
Najnowsze wpisy
2011-09-02 19:45 Program dla osób zajmujących się biznesem.
2011-08-30 12:06 Likwidowanie objawów depresji.
2011-08-29 17:37 Program antytresowy.
2011-08-23 18:31 Wzmocnienie serca.
2011-08-23 17:27 " Męska długowieczność "
Najnowsze komentarze
2014-06-10 16:31
stefan4321:
Program dla osób zajmujących się biznesem.
Czyli dlatego naukowcy są tacy szczupli. Byłem pewny że mięsnie złożone najwiećej pobierają energii.
2014-04-01 22:37
Iwona KUGIEL, Poznań:
Dieta w owrzodzeniu żołądka i dwunastnicy.
ODŻYWIANIE PRZY CHOROBIE WRZODOWEJ / OTYŁOŚCI (CHOLESTEROL) / NADWADZE / CUKRZYCY /[...]
2014-01-06 19:52
najlepszeprezenty.com.pl:
Oczyszczanie i regeneracja watroby.
:)
Archiwum
Rok 2011